Online portaal voor smaaktesten

Klant
Senso
Focus
Online portaal voor smaaktesten
Resultaat
Maatwerk klantenportaal

Over de klant

Senso is een onderzoeksbureau gespecialiseerd in product- en smaaktesten voor producenten uit de voedingsindustrie. Met unieke methoden verzamelt Senso data om producenten te helpen bij het ontwikkelen van nieuwe concepten en het optimaliseren van bestaande producten. Onderzoek vindt plaats op locatie, online of bij mensen thuis. Senso is wereldwijd actief.

De vraag

Het bestaande webportaal was verouderd. Senso wilde daarom een nieuw klantenportaal laten ontwikkelen en zocht specifiek naar een webapplicatie die volledig op maat gebouwd kon worden. Het doel van de applicatie moest zijn:

  • Deelnemers de mogelijkheid bieden om zich aan te melden voor product- en smaaktesten;
  • Deelnemers inzicht geven in de gespaarde vergoedingen die uitbetaald kunnen worden;
  • De beheerder moet nieuwe projecten kunnen toevoegen en kunnen selecteren welke deelnemers mogen komen testen en aangeven of ze zijn geweest;
  • De beheerder moet een overzicht kunnen downloaden van uit te betalen vergoedingen, zodat deze bij de bank geïmporteerd kan worden.

Enkele van de specifieke wensen en eisen:

  • De applicatie moet ontwikkeld worden als website met een app-gevoel, zodat deze makelijk geïntegreerd kan worden in de bestaande website;
  • Een afgeschermd deel van de applicatie moet beschikbaar zijn voor Senso medewerkers om projecten en deelnemers te beheren;
  • Mogelijkheid om bankrekeningnummers te verifiëren;
  • Niet alle deelnemers kunnen deelnemen aan alle testen. Ze moeten vooraf een vragenlijst invullen. Pas als deze akkoord is bevonden wordt een deelnemer aan een project gekoppeld en kan de deelnemer zich voor deze test aanmelden;
  • Deelnemers hebben de mogelijkheid om aanmeldingen te annuleren.
  • Een koppeling met Mailchimp zodat nieuwe deelnemers automatisch in Mailchimp worden toegevoegd.

De oplossing

WebdesignTilburg ontwikkelde een maatwerk webapplicatie in Symfony volgens alle besproken wensen en eisen. Het nieuwe portaal is te bereiken via Mijn Senso en sinds maart 2024 in gebruik.

Omdat een klantenportaal gevoelige persoonsgegevens bevat is technisch onderhoud een must. Het open source framework Symfony wordt altijd doorontwikkeld en verbeterd. Om de veiligheid en correcte werking van de ontwikkelde applicatie te waarborgen moeten deze doorontwikkelingen in het framework overgenomen worden. Hiervoor voeren wij periodiek technisch onderhoud uit aan de applicatie.