Van B2B naar B2C
Profibike heeft jarenlange ervaring in de verkoop van e-bikes en andere fietsen. Voorheen door verkoop via een dealernetwerk, maar sinds kort laten ze de consument rechtstreeks kennismaken met fietsen van merken als Puch, Delfi en Vadesta.
Experience center + webshop
Een goede stadsfiets of e-bike kopen doe je niet zomaar. Het liefst wil je de fiets met eigen ogen zien en een proefrit maken. Hiervoor heeft Profibike een aantal grote experience centers in Noord Brabant. Toch kan het handig zijn je assortiment ook online te laten zien. We zien steeds vaker, zeker in coronatijd, dat mensen zich online oriënteren om vervolgens naar een experience center komen om één of meerdere fietsen in het echt te zien. Andersom kan natuurlijk ook: in een fysieke winkel enkele fietsen bekijken en uitproberen, er thuis nog even over nadenken en uiteindelijk online te bestellen.
Shopware 6
Profibike besloot daarom een Shopware 6 webshop te laten ontwikkelen waar het hele assortiment op te vinden is. Er is gebruikgemaakt van configureerbare producten, waarbij van elk model alle kleuren en uitvoeringen op de categorie-overzichtpagina’s te vinden zijn, en de framemaat gekozen kan worden op de productdetailpagina. Daarnaast hebben we een module geschreven om producten vanuit Excel te importeren in Shopware.
Goed bedrijf waarbij de klant echt voorop staat. Er wordt meegedacht met de klant en het maatwerk in de webshop wordt precies volgens wens gemaakt.
Ontwerp
Voor het ontwerp liet onze eigen frontend developer Koen zich van zijn beste creatieve kant zien. Hij ontwierp een webshop die paste bij het aangeleverde logo en die vooral rustig en overzichtelijk is om de focus op de fietsen te leggen. De klant wilde wel graag een sterke uitstraling. Door slim gebruik van een onderscheidende kleur groen is dit goed gelukt.