Magento 2 shop met 4 winkelzichten

Klant
Ergomax
Focus
een Magento 2 webshop die elk jaar groeit

De klant

Ergomax is een grote webshop in voedingssupplementen, opgericht in 2007. Naast hoogwaardige supplementen van hun huismerk verkopen ze een groot aantal merken die bekend staan om hun duurzame productie, natuurlijke ingrediënten, hoge kwaliteit en bewezen effect.

De webshop

In 2017 kregen wij de opdracht om Ergomax te migreren van Magento 1 naar Magento 2. Deze webshop is beschikbaar in 3 talen (Nederlands, Duits en Engels) en heeft een aparte B2B-omgeving voor groothandel afnemers. Belangrijke functionaliteiten in de webshop zijn onder andere de uitgebreide filters (layered navigation) en de weergave van configureerbare producten.

Omdat de bestaande webshop erg goed scoorde in Google en een hoog conversiepercentage had is besloten aan het ontwerp nauwelijks iets te veranderen. Ook moest het checkoutproces nagenoeg hetzelfde blijven, waardoor we weer kozen voor Onestepcheckout.

Modules & maatwerk

Zowel de klant als wijzelf (als conversie-specialisten) hadden veel wensen om de webshop zo gebruiksvriendelijk en conversiegericht mogelijk te maken. Er is daarom gebruik gemaakt van diverse modules (zowel aangekocht als maatwerk).

Aangekochte modules zijn onder andere Improved Layered Navigation, Color Swatches Pro, Automatic Related Products en Out of Stock Notifications van Amasty. Ook maken we gebruik van modules om een afgeschermede omgeving te creëren voor B2B-klanten. Daarnaast is er een koppeling gelegd met Klaviyo (e-mailmarketing) en maakt Ergomax gebruik van Sooqr voor de best mogelijke zoekresultaten.

Maatwerk in de webshop bestaat onder andere uit:

  • Koppeling met fulfillment center.
  • Automatisch selecteren van attributen op basis van gekoppelde productcategorieën.
  • Berekenen van bedrag dat nog besteed moet worden voor gratis verzending.
  • Berekenen van bedrag dat bespaard kan worden als een grotere verpakking wordt gekocht.
  • Maatwerk module om zelf banners op de homepage te kunnen wijzigen.

De migratie

De overgang naar een nieuw CMS hebben onze online marketeers aangegrepen om de volledige structuur van de website te verbeteren. Onze SEO-specialisten zijn het hele migratietraject betrokken geweest om ervoor te zorgen dat de vindbaarheid in Google niet zou verslechteren.

Onderhoud & optimalisatie

Wij werken bijna wekelijks aan het onderhouden en optimaliseren van de Ergomax webshos. Onze ontwikkelaars zorgen ervoor dat de wisseling naar een nieuw fulfillmentcenter soepel verloopt, werken aan oplossingen om de page speed steeds te verbeteren, zorgen dat de nieuwste updates doorgevoerd worden en staan klaar als de klant vragen heeft over de webshop of één van de koppelingen. Onze online marketeers helpen Ergomax jaarlijks groeien door middel van SEO, SEA, e-mailmarketing en conversie-optimalisatie.