Je e-mailmarketing uitbesteden?
Neem contact met ons op
E-mailcampagnes slim inzetten
Je behaalt de meeste winst als je niet je hele database dezelfde mail stuurt, maar de inhoud ervan afstemt op specifieke klantgroepen. Klinkt ingewikkeld, maar met programma’s als Mailchimp en Klaviyo kun je heel makkelijk je klantenbestand indelen in groepen.
Mailchimp
Eén van de meest populaire e-mailmarketingplatforms ter wereld. Geschikt voor het ontwerpen en versturen van eenvoudige nieuwsbrieven.
Klaviyo
Speciaal ontwikkeld voor Magento en andere e-commerce platforms. Helemaal gebaseerd op ‘big data’.
Nog beter: je e-mailcampagne automatiseren
Als je je e-mailcampagne zo hebt opgezet dat je kunt segmenteren en personaliseren, dan kun je ook automatiseren.
Voor een klant met een webshop in voedingssupplementen sturen we voortaan automatisch 30 dagen nadat iemand een product van een bepaald merk heeft gekocht een nieuwsbrief waarin het huismerk wordt gepromoot.
En dat doen we voor nog veel meer producten. Zo hoef je minder algemene nieuwsbrieven te sturen en bespaar je dus veel tijd.
Andere onmisbare voorbeelden van geautomatiseerde nieuwsbrieven zijn een serie van welkomstmails wanneer iemand zich nieuw heeft aangemeld voor je nieuwsbrief, de abandoned cart e-mail voor webshop bezoekers die producten in hun winkelwagen hebben zitten die nog niet afgerekend zijn en winback campagnes, om klanten die lang niet hebben besteld terug te winnen.
Uit de praktijk
Voor een webshop in voedingssupplementen stuurden we iedereen die een bepaald product had gekocht een e-mail om te laten weten dat dit product nu ook van hun populaire huismerk beschikbaar was. Hoewel deze e-mail maar naar een selecte groep was gestuurd leverde deze net zoveel op als een e-mail die normaal gesproken aan de hele database werd gestuurd.
Resultaat
Over het hele jaar genomen steeg voor deze voedingssupplementen webshop het conversiepercentage uit nieuwsbrieven met 242% en de omzet met 99,6%. Dit terwijl het aantal nieuwsbrieven dat werd verstuurd zo’n 25% lager lag.
E-mailcampagne opzetten?
Afhankelijk van je wensen en doelstellingen werken we met Mailchimp of Klaviyo. We adviseren je graag welk systeem voor jou het meest interessant is.
Wij helpen je vervolgens met de volgende werkzaamheden:
- Genereren van nieuwe e-mailadressen en beheer van de mailinglijst.
- Een mooie template in je huisstijl maken.
- Adviseren over de inhoud van een goede nieuwsbrief of dit geheel verzorgen.
- Segmentatie van je e-maillijst.
- Het opzetten van geautomatiseerde nieuwsbrieven.
- Meten van en rapporteren over de resultaten.
Vrijblijvend kennismaken?
Wij denken graag met je mee over hoe je meer omzet haalt uit je e-mailcampagnes.